Velkommen til min blogg!

Søken til fred og ro gir kraft og livskvalitet!

mandag 18. juli 2011

Positivt...

"Tänka positivt handlar även om att mata kroppen med harmoni och då fungerar det automatiska, omedvetna mkt bättre." - Sanna Ehdin
Jeg leste det her på facebook, og tenkte det her kan være interessant å filosofere rundt.
Jeg fikk for noen år siden lære meg at skal man ha en god helse, skal man arbeide for en god gjennomstrømning i kroppen. Vi skal leve så parasympatiskt som vi kan. 
I den lange tid som jeg har vært dårlig har jeg hatt det her i bevisstheten. Har jeg ikke noe annet å lute meg mot, så har jeg likevel den her tenkemåten.
Kroppen viser veg, bare vi gir oss tid til å lytte. 
Jeg har møtt mye stress i livet og har hatt mye nytte av alt som føles avslappende, og som gjør at jeg føler harmoni. Når vi er avslappet, da lander vi i oss selv.
Det er da selvhelbredelsen fungerer som best. Kroppen har egne naturlige selvhelbredende mekanismer, og den trenger fred og ro for at den skal arbeide optimalt.
Det finns mange veger som leder hit. Hva vi velger er vår egen veg.
Hvis vi lytter til vårt indre da vet vi hva vi skal gjøre.

7 kommentarer:

  1. :D

    Helt enig det finnes mange veier dit, om du hører etter :D

    *klæm* <3

    SvarSlett
  2. Er stadig innom bloggen din - du har så mange fine innlegg. Det du skriver om å lytte til sitt indre gir gjenklang.Før,da jeg var frisk, var jeg ofte stresset og levde mye i det ytre. Det å bli alvorlig syk, og plutselig MÅTTE leve langsomt,bare være og øve seg på å lytte innover har vært en slitsom, men lærerik prosess.

    KOmmer snart og besøker bloggen din igjen!

    Hilsen Hopeful

    SvarSlett
  3. Hei igjen, følger bloggen din flittig nå i ferien.
    Jeg er helt enig jeg, i det du skriver.
    Utfordringen er vel å gå den individuelle veien, og det er vel her vi av og til blir forledet til å ta snarveier, som kan vise seg å være blindveier. Og det er nok stor forskjell på det du skriver om her, som jeg oppfatter handler om dyp forankring i oss selv, og det mange selvhjelpsbøker og profeter skriver om, og som jeg opplever ganske overfladisk oppfordrer til å endre oss "utenfra" på et vis, uten å sjekke med kroppen / vårt indre.

    SvarSlett
  4. Toto.....
    Velkommen til bloggen.
    Vi har mange spennende veger ja.
    Klem.

    SvarSlett
  5. Velkommen Hopeful!
    Tusen takk. Du er en oss som også går en tung men interessant visdomreise.
    Vi er mange som kan byte erfaringer, og vi lever i en spennende tid med internet.
    Velkommen igjen! Ønsker deg en god dag!

    SvarSlett
  6. Gamle ugle!
    Det er lett å bli forført av snarveger når man sliter. Man kan jo ha det så vondt at det er slitsomt å stå ut. Man vil bli fri og "ferdig" med elendet. Husker når jeg var yngre og håpet på at jeg skulle bli ferdig noen gang og å føle meg helt fri. Til jeg en dag oppdaget at jeg kanskje aldrig ble ferdig og i steden måtte bli van ved at det skulle fortsette slik. Da landet jeg i meg selv og innså at det gikk an. Det frigjorde energi å forsone seg med den tanken. Oppdager nå at det her er begynnelsen på et annet innlegg.
    Når det handler om selvhjelpsbøker så finns det mye mellom himmel og jord, noe er bra annet er det ikke. Derfor er det viktig å fortsette å reflektere rundt de her bøkene. De må fylle en funksjon for folk, ellers skulle de ikke selge så bra. Det forskes kring komplementærmedisin og det synes jeg er bra. Mens vi venter får vi fortsette å reflektere kring livet og oss selv.
    Når det handler om tankens kraft og liknende så har vi mange tanker og det skal vi fortsette å ha.
    Du skriver om den dype forankringen i oss selv, og det har du rett i at jeg synes at det er viktiig. Har vi ikke den er det fort gjort å gå seg vill.
    Håper du har gode dager!

    SvarSlett
  7. Ja, selvhjelpsbøker selger, og da opplever nok folk at de har nytte av det, og de har nok en funksjon.
    For min egen del søker jeg etter dybde, min indre stemme forteller meg det. Jeg har vel funnet ut at den må jeg sørge for selv.

    SvarSlett